Hızlı Yemek Şişmanlatıyor
Japon araştırmacıların yaptığı araştırmaya göre hızlı yiyen kişilerin şişmanlama ihtimalı diğerlerine göre 3 kat daha fazlaymış. Geleneksel beslenme alışkanlıklarımızın azalması ve “fast food” türü beslenme alışkanlığının fazlalaşmasından dolayı şişmanlık sorunu her geçen gün artmaktadır.
Hızlı yemek yeme alışkanlığının şişmanlığa katkı sağladığına ilişkin araştırmayı yapan Osaka Üniversitesi 30 ile 69 yaşlarında 3 binden fazla Japona nasıl yemek yedikleri sordu. Soru sorulan 3 bin kişinin yarısından fazlasının hızlı yemek yeme alışkanlığı olduğunu saptadı. Bu doğrultuda ne kadar ya da ne yendiğinin değil yeme tarzlarının obeziteye nasıl yol açtığı görüşü ortaya çıktı. Sonuçlar İngiliz Tıp Dergisi`nde de yayımlandı.
Hızlı yemek yiyenlerle hızlı yemeyenlerle karşılaştırıldığında erkeklerde şişmanlama oranı %84 iken kadınlarda bunun yaklaşık iki katı olduğu ortaya çıktı. Yemeklerini çabucak yemelerinin yanı sıra tıka basa doyana kadar yiyen kişilerin şişmanlama ihtimallerinin ise 3 katı daha fazla olduğu ortaya çıktı.
Uzmanlar, hızlı yemek yiyince mideden tokluk sinyali beyne ulaşana kadar mide çoktan tıka basa doluyor, bu yüzden de hızlı yemek şişmanlatıyor görüşünü söylemktedir.




Yorum Yaz